Δραστηριότητες τηλεκπαίδευσης

 Μαθαίνω τους τακτικούς αριθμούς  από το 1-5

Με απλές δραστηριότητες προσπαθούμε να μάθουμε τους τακτικούς αριθμούς από το 1-5. Οι δραστηριότητες παρουσιάζονται σε power point ,το οποίο μπορείτε να βρείτε στον εξής σύνδεσμο:

https://drive.google.com/file/d/1hJFNwe2NOOHQaE8qYRPemAN3U6WBkW2N/view?usp=sharing








Μαθαίνω τους αριθμούς από το 1-5 

Στο πλαίσιο των μαθηματικών δραστηριοτήτων συνεχίζουμε με δραστηριότητες που εξασκούν τα παιδιά στην εκμάθηση της πρώτης πεντάδας. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία μας δυσκολεύει διότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τα υλικά της τάξης, παρόλα αυτά όμως τα παιδιά συμμετέχουν και πραγματικά προσπαθούν στην τηλεκπαίδευση με μεγάλη προσοχή. Με απλές εικόνες που παρουσιάζονται την ώρα της διδασκαλίας με power point μάθαμε για την πρώτη πεντάδα των αριθμών. Η παρουσίαση βρίσκεται στον εξής σύνδεσμο:
https://drive.google.com/file/d/1Ww9CHUFwlLoHKdrmeEdgllqR0Vov6cxd/view?usp=sharing

Αρχικά διαβάζω τους αριθμούς και ζητώ από τα παιδιά να διαβάσουν  τους αριθμούς όχι μόνο με τη σειρά αλλά και ανακατεμένα για να καταλάβουμε αν γνωρίζουν τους αριθμούς. Στη συνέχεια τοποθετώ τον κάθε αριθμό στην αριθμογραμμή(στο pp είναι επεξεργάσιμες οι λειτουργίες αυτές). Σημειωτέο ότι η δραστηριότητα ήταν ευχάριστη για την  τηλεκπαίδευση επειδή υπήρχε η κίνηση των αριθμών κυρίως και οι απλές αλλά διαφορετικές ερωτήσεις σε κάθε παιδί. Συνοδεύτηκε με κάρτες που είχαν κάνει τα παιδιά σε απλά χαρτιά Α4 κομμένα στα δύο και έγραψαν τους 5 αριθμούς . Ρωτούσαμε ποιος είναι ο αριθμός πχ 4 και σήκωναν την κάρτα τους. Όπως επίσης έβλεπαν και τις κάρτες τους για να καταλάβουν την ακολουθία των αριθμών.

Στα αθροίσματα των αριθμών πχ στο 1 παίρνω την εικόνα με το αντικείμενο και ρωτάω το κάθε παιδί αν βλέπει κάτι. Απαντάει τπτ άρα 0 και στη συνέχεια τοποθετώ το καρπούζι. Συνεπώς προκύπτει το 0+1=1 .Το ίδιο γίνεται και με τους υπόλοιπους αριθμούς .



Οδηγίες για τη χρήση της πρώτης διαφάνειας



Από το μεγαλύτερο στο μικρότερο

Αθροίσματα του 1    







   
Αθροίσματα του 2 
  

Αθροίσματα του 3

                                      

Αθροίσματα του 4

 
                           
Αθροίσματα του 5

      
           

Ώρα για γυμναστική

Στην τάξη του νηπιαγωγείου έχουμε κίνηση και αυτό δεν το ξεχνάμε ούτε στην τηλεκπαίδευση. Με την βοήθεια των καρτών από την υπέροχη Τάνια Μάνεση δημιουργήσαμε ένα p.p για την ώρα της τηλεγυμναστικής μας. Σε κάθε διαφάνεια με τη μορφή υπερσυνδέσμου είχαμε μουσική σε γρήγορο ρυθμό. Τα παιδιά το χάρηκαν πολλοί καθώς επίσης πολλοί γονείς συμμετείχαν μαζί μας. Παρακάτω είναι οι διαφάνειες της παρουσίασης και οι εντολές που δόθηκαν και ακολουθεί η μουσική που χρησιμοποιήθηκε.Ο σύνδεσμος για την παρουσίαση είναι ο εξής:
https://drive.google.com/file/d/1ypYR_Cs8AsV_cvTgnD3m0g2HeA-tpVLe/view?usp=sharing












Η μουσική που χρησιμοποιήθηκε είναι η παρακάτω:


 Διαδραστικά παιχνίδια για το νηπιαγωγείο : δραστηριότητες για τα μαθηματικά και τη γλώσσα

Μερικές απλές ιδέες για παιχνίδια διαδραστικά , τα οποία βέβαια ίσως είναι δύσκολο να εφαρμοστούν κατά τη σύγχρονη από τα ίδια τα νήπια, όμως μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε ως παιχνιδάκια που θα χειριστούμε εμείς τη λειτουργία και τα παιδιά θα απαντάνε.

Ποια λέξη ξεκινάει από το γράμμα γ;

https://wordwall.net/el/resource/7214597 


 

 

Μετράω τα αντικείμενα και βρίσκω το σωστό αριθμό 

 https://wordwall.net/play/6873/340/


 

 

 Αντιστοιχίζω την εικόνα με τη λέξη

https://wordwall.net/el/resource/2377585


 

Παραδείγματα δραστηριοτήτων από την ασύγχρονη εκπαίδευση του Μαρτίου θα βρείτε εδώ.

 

Μουσικά όργανα στο νηπιαγωγείο

Θέλοντας να μάθουμε για τα μουσικά όργανα στο νηπιαγωγείο με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης δημιουργήσαμε μία παρουσίαση έτσι ώστε τα παιδιά να δούνε με εποπτικό υλικό τα διάφορα μουσικά όργανα. Οι εικόνες αντλήθηκαν από την καταπληκτική δουλειά που είναι αναρτημένη στο ιστολόγιο     http://haroumenesfatsoules.blogspot.com/2016/02/blog-post.html.

Έγινε κατηγοριοποίηση των μουσικών οργάνων και μελετήσαμε τους πίνακες που παρουσιάζουν διάφορα μουσικά όργανα. Πατώντας στις διαφάνειες 11,12,13 ακούμε τον ήχο των μουσικών οργάνων όταν γίνεται προβολή παρουσίασης. Μιλήσαμε για τα αγαπημένα μουσικά όργανα των παιδιών και ψάξαμε μέσα στο σπίτι ο καθένας το δικό του μουσικό όργανο. Κάποια από αυτά ήταν ο κουμπαράς, το μπρίκι του καφέ με ένα κουτάλι, δύο κουτάλια, κουτί από πουράκια σοκολατένια με ένα κουτάλι σαν ντραμς κλπ. Στο τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν τη δική τους ορχήστρα ή το αγαπημένο τους μουσικό όργανο. Ο σύνδεσμος από την παρουσίαση βρίσκεται εδώ:

 https://drive.google.com/file/d/1fWmnV2F_IRKsVRosxNvTpph9ji-0qSPL/view?usp=sharing

 (επειδή είναι μεγάλο το αρχείο ίσως λόγω της μουσικής αργεί να κατέβει)

 

 





                     






 
 

                                
                                



    Μαθαίνουμε τον "Χακίμ" τραγούδι για τη διαφορετικότητα 

Κάθε χρόνο τα Χριστούγεννα μαθαίνουμε το τραγούδι "Χακίμ" το οποίο αναφέρεται σε ένα παιδί στην Αφρική που δεν έχει παιχνίδια , ρούχα και φαγητό .Και ενώ όλα τα παιδιά ζητάνε παιχνίδια αυτό το χρονικό διάστημα των γιορτών , καλά θα είναι να καταλάβουν ότι δεν είναι όλα δεδομένα για όλα τα παιδιά. Μέσα από το τραγούδι αυτό λοιπόν μας δίνεται η δυνατότητα να μιλήσουμε για όλα αυτά που λείπουν σε πολλά παιδιά σε όλο τον κόσμο. Εκτός αυτού, το τραγούδι έχει υπέροχο ρυθμό και τα παιδιά το τραγουδάνε με χαρά.
 
Για την εκμάθηση του τραγουδιού κάθε χρόνο βοηθάει πάρα πολύ μία εικονογράφηση που έχω κρατήσει από την συνάδελφο Ελένη Μουρτζίνου. Ήταν τόσο εύκολο βλέποντας τις εικόνες να μάθουν το τραγούδι και κάθε χρόνο ζητούσαν να τις βλέπουν.Ας το δοκιμάσουμε και μέσω της τηλεκπαίδευσης. Παρουσιάζω το power point που έκανα για να μάθουμε το τραγούδι. Στην αρχή διαβάζω και δείχνω μία μία την εικόνα για να καταλάβουν τις εικόνες και στη συνέχεια το τραγουδάμε βλέποντας τις εικόνες μέχρι να το μάθουμε. Αφού συζητήσουμε ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τι θα χάριζαν στον Χακίμ.
 





 Tο power point είναι διαθέσιμο εδώ: https://drive.google.com/file/d/11Z1qeGo95GaY1AtLpK-HskPkfg9c7XDJ/view?usp=sharing

 
 



 

 


1 σχόλιο: